Nutricia
Momente cheie din istoria noastră

1894

Prima formulă de lapte este creată

Profesorul german Alexander Backhaus reușește să dezvolte în laboratorul său o o formulă pentru bebeluși care se apropie de compoziția laptelui matern. Viețile mai multor nou-născuți pot fi astfel salvate.

1896

Prima formulă de lapte este patentată

  • Profesorul Backhaus depune cererea de brevet pentru prima formulă de lapte pentru bebeluși în iulie 1896.
  • La o conferință medicală care are loc în Berlin, în același an, el își prezintă invenția în fața unei audiențe internaționale, formată din medici, printre care Johannes van der Hagen, medic olandez și inspector de sănătate publică. Acesta îi povestește imediat despre invenție fratelui său, Martinus van der Hagen – un vânzător înnăscut și proprietar al unui magazin care comercializa margarină și produse lactate în Olanda. Ambii văd în invenție o mare oportunitate pentru viitorul fabricii de lactate.

1901

Numele Nutricia

Fondatorii noștri numesc afacerea „Nutricia”, după numele laboratorului profesorului Backhaus, „Nutricia Zentrale”, care derivă din latinescul nutrire (a hărni). Experiența profesorului Backhaus și numele ușor indentificabil (cu un sens asemănător cu doică) ajută compania să își clădească repede un renume, ajutând mame și bebeluși din Olanda, Belgia și Luxemburg.

1902

Îngrijire și servicii

Martinus vrea să fie mai aproape de zonele în care oamenii trăiesc și muncesc și, ca atare, compania deschide magazine în orașele mari și în unele localități de provincie mai mari.  Pentru a-i ajuta pe cei care locuiesc în orașe mai mici, Van der Hagen trimite comis-voiajori în căutare de parteneri potriviți. Nu toți partenerii se califică, dar aceia care o fac primesc sfaturi atente care-i ajută să își conducă afacerile.

1906

Nutricia își extinde portofoliul

Nu trece mult timp și Nutricia folosește combinația unică de lactate și cunoștințe medicale pentru a se extinde în arii noi și inovative legate de sănătate. Prin dezvoltarea unui lapte cu conținut scăzut de lactoză, pentru pacienții cu diabet, și a primului produs nutrițional pentru cei suferind de gușă endemică (o afecțiune a tiroidei legată de deficitul de iod din dietă) oferă lumii primele produse de nutriție medicală.

1924

Achiziționarea fabricii de lactate din Cuijk

Succesul impune schimbarea. Pentru a ține pasul cu cererea de produse de nutriție specializată și pentru a avea spațiu pentru cele mai moderne utilaje, Nutricia își mută producția din fabrica originală deținută de van der Hagen la fabrica de lactate din Cuijik. Pentru mai bine de 100 de ani, acesta rămâne centrul de excelență Nutricia, unde se produc soluțiile de nutriție specializată pentru bebeluși și copii cu nevoi nutriționale speciale.

1946

Primele spații pentru cercetare

Nutricia pune bazele primelor laboratoare de cercetare pentru nutriția medicală și a bebelușilor la Zoetermeer, în Olanda.

1950

Primele știri despre nutriție

Nutricia are deja 50 de ani de experiență în domeniul nutriței specializate și a adunat informații valoroase despre importanța unor nutrienți specifici în prima copilărie și nutriția în episoadele de boală din copilărie și până la maturitate. În căutare de oportunități pentru a împărtăși lumii această experiență, Nutricia formează în 1950 o echipă specială de nutriționiști care călătoresc în Olanda și în alte țări educând specialiștii în sănătate cu privire la importanța nutriției specializate și cele mai noi cercetări din domeniu.

1973

Dezvoltarea formulei speciale pentru bebeluşii prematuri

Nutricia demarează programul de cercetare a compuşilor laptelui matern şi a efectelor acestuia asupra creşterii şi sănătăţii copiilor. Descoperirile făcute duc la dezvoltarea unei formule speciale pentru bebeluşii prematuri, prima de acest fel, care acoperă nevoile nutriţionale speciale ale copiilor născuţi înainte de termen.

1986

Introducerea Care Line – serviciul pentru clienți

Nutricia inaugurează Care Line – un serviciu dedicat consumatorilor și celor interesați de produsele sale, gestionat de dieteticieni calificați. Acest serviciu gratuit pe care Nutricia îl pune la dispoziție rămâne până în prezent foarte important pentru consumatori și specialiști din domeniul sănătății, oferind informații și sprijin celor care au nevoie de ele în Olanda și multe alte țări din lume.

1995

3 momente de referință în istoria Nutricia

  • Nutricia este prima companie care introduce acizii grași polinesaturați cu lanț lung DHA (omega 3) și ARA (omega 6) în formulele de lapte. Produsele Nutricia pentru prematuri sunt singurele care conțin DHA și ARA legați de fosfolipide, similari cu cei din laptele matern, pentru a susține dezvoltarea cognitivă.
  • Se lansează Neocate Advance, prima formulă cu aminoacizi pentru copiii cu vârsta 1+, cu alergie la laptele de vacă.
  • Este lansat primul model-prototip de simulare intestinală. Pentru că suntem o companie bazată pe știința nutriției, cercetătorii noștri investighează noi moduri în care să poată înțelege mai bine cum sunt asimilați nutrienții din dieta noastră și cum sunt digerați. Acest interes duce la crearea în 1995, a unui model de simulator intestinal, dezvoltat în colaborare cu partenerii noștri academici și științifici. O descoperire revoluționară în domeniul științei nutriționale, simulatorul dezvoltat de Nutricia este primul de acest tip din lume și le permite cercetătorilor Nutricia să descifreze lucruri necunoscute până atunci, folosind aceste cunoștințe pentru a dezvolta soluții nutriționale noi și inovative.

1998

Complexul unic de oligozaharide prebiotice scGOS/lcFOS (9:1)

Nutricia este prima companie care descrie complexitatea structurii oligozaharidelor din laptele matern (HMOS), inclusiv nou-descoperitele HMOS cu lanț lung. În 1998 compania depune dosarul pentru patentarea complexului unic de oligozaharide prebiotice scGOS/lcFOS (9:1). Doi ani mai târziu acesta este introdus în formulele sale de lapte.

1999

Nutricia în România

Milupa este primul brand al companiei Nutricia care intră pe piața din România printr-un distribuitor. În scurt timp formulele de lapte Milupa devin apreciate de mamele din România.

2004

Se lansează KetoCal

Nutricia lansează KetoCal – primul produs nutrițional conceput să fie folosit în cadrul dietei ketogenice de către pacienții cu epilepsie refractară.

2006

Royal Numico deschide birouri în România

Royal Numico își deschide birourile în România, preluând afacerea de la distribuitorul exclusiv de până atunci al brandurilor Milupa si Aptamil. Notorietatea produselor crește.

2007

Danone achiziționează Royal Numico

Nutricia devine parte a Danone prin achiziționarea Royal Numico de către companie. Prin achiziția Royal Numico, Danone devine lider mondial în sănătate și nutriție pentru toate categoriile de vârste, reiterând astfel misiunea companiei, de a oferi sănătate prin nutriție unui număr cât mai mare de oameni.

2008

Lansarea Fortisip Extra

Nutricia lansează Fortisip Extra, prima băutură care acoperă 100% din doza zilnică recomandată de nutrienți în două sticluțe

2008/2009

Se lansează oficial Aptamil în România

Brandul premium Aptamil se lansează oficial în comunitatea medicală din România, oferind un portofoliu de produse care acoperă cele mai importante arii terapeutice.

2010

Inovație în prevenirea alergiilor

Prima inovație Nutricia în prevenția alergiilor are la bază o formulă unică de simbiotice, formată din complexul unic de prebiotice scGOS/lcFOS (9:1) și tulpina probiotică Bifidobacterium Breve M-16V. Acest complex este patentat sub denumirea de SYNEO™.

2012

Soluții nutriționale pentru boala Alzheimer

În 2012 Nutricia lansează Souvenaid, o soluție nutrițională inovativă, concepută pentru a face parte din dieta bolnavilor de Alzheimer, în fază timpurie.

2013

Investiție în cercetare și în comunitate

  • Nutricia inițiază în România un proiect social de educație pentru sănătatea mamei și a sugarului. Asociația SAMAS (Sănătate pentru mame și sugari) este lansată alături de Fundația Crucea Albă și Crucea Roșie Sector 6.
  • Nutricia Research, centrul de cercetare de ultimă generație de la Utrecht este inaugurat în 2013, reprezentând o nouă și uriașă investiție în inovație și cercetare dedicată sănătății prin nutriție.

2014

Lansarea Nutrison Advanced Protison

Se lansează o formulă nutrițională completă, gata preparată, îmbogățită cu fibre, destinată pacienților în stare critică. Nutrison Advanced Protison este folosită exclusiv în unitățile de Anestezie și Terapie Intensivă (ATI).

2015

Noi arii terapeutice, noi angajamente globale

  • În 2015 Nutricia își concentrează atenția pe două noi arii terapeutice: Boala Pulmonară Obstructivă Cronică (BPOC) și Disfagia.
  • 2015 este și anul în care compania lansează angajamentul global Primele 1000 de zile, subliniind importanța nutriției în perioada sarcinii și a primilor doi ani din viața copilului, atunci când se pun bazele sănătății pentru întreaga viață.

2017

One Planet, one health

În 2017 Danone dezvăluie un nou logo și primul motto al companiei: One Planet. One Health. Acesta reflectă viziunea companiei, aceea că sănătatea oamenilor și a planetei sunt interconectate. One Planet. One Health reprezintă totodată un îndemn pentru public și partenerii companiei să se alăture unei revoluții nutriționale care are scopul de a adopta obiceiuri alimentare mai sănătoase pentru noi și pentru planetă.

2019

Noua fabrică Zero Waste

Danone inaugurează o nouă fabrică sustenabilă în Cuijk, Olanda, pentru a face față cererii crescute de produse de nutriție specializată pentru copii. Noua fabrică Nutricia este sustenabilă, alimentată 100% cu energie reciclabilă și funcționează după principiul Zero Waste, fiind echipată cu tehnologie de ultimă oră. Investiția de 240 de milioane de Euro în această fabrică este printre cele mai mari făcute de Danone în producția din Europa în ultimii 10 ani.